fbpx

Hatha Yoga – Ευθυγράμμιση

Η Hatha Yoga γιόγκα είναι μια σειρά από θέσεις (ασκήσεις-asanas), όπου κύριος σκοπός τους, σε φυσικό επίπεδο, είναι η ευθυγράμμιση του σκελετού, η ευλυγισία και η συγκέντρωση. Στη Hatha Yoga θα έχουμε όλοι βρεθεί μπροστά σε εικόνες από στάσεις, ή βίντεο, που μας κάνουν να απορούμε αν και κατά πόσο θα μπορούσαμε ποτέ να προσεγγίσουμε. Πολλές από αυτές φαντάζουν εξαιρετικά περίπλοκες και κάποιες φορές ανούσιες. Ένα πολύ σημαντικό πράγμα που χρειάζεται να έχουμε πάντα κατά νου, όσοι ασκούμαστε στη Χάθα γιόγκα, είναι αυτή η ευθυγράμμιση στην οποία αναφερθήκαμε αρχικά.

Το σώμα μας έχει μια συγκεκριμένη δομή που αυτήν καλούμαστε να ξαναθυμηθούμε καθώς ασκούμαστε και όχι να την αποδομήσουμε. Κάθε θέση, όσο περίπλοκη κι αν φαντάζει, κρύβει από πίσω της μια σπουδαία ευθυγράμμιση και τοποθέτηση του σκελετού που είναι ικανή να φέρει το σώμα μας στην αρχική του δομή και να ξαναθυμηθεί τις λειτουργίες του. Είναι βασικό, λοιπόν, όλες τις θέσεις της Χάθα γιόγκα να σταματήσουμε να τις προσεγγίζουμε εξωτερικά, δίνοντάς τους απλώς ένα άδειο σχήμα, και να ξεκινήσουμε να δίνουμε σε αυτές την ουσία για την οποία έχουν δημιουργηθεί. Η Χάθα γιόγκα μας δίνει βασικά εργαλεία για να θυμηθούμε και να ξαναχτίσουμε το σκελετικό και το μυϊκό μας σύστημα.

Στη μεγάλη ομπρέλα της Χάθα γιόγκα συναντάμε πολλά διαφορετικά είδη. Θα ήταν ανώφελο να μπούμε στην πρακτική τους αν πρώτα δεν έχουμε βρει σε βάθος και ουσία τις βασικές αρχές της κάθε θέσης. Είτε μένουμε για πέντε ανάσες, όπως κάνουμε στην Ashtanga Vyniasa, είτε περνάμε στιγμιαία σε μια πρακτική ροής, είναι σημαντικό να «μπαίνουμε» σε αυτές με σιγουριά και ασφάλεια. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε σιγά σιγά να απορροφήσουμε κάθε όφελος από την πρακτική μας και πάνω απ’ όλα να κρατήσουμε το σώμα μας γερό και σε θέση να ανταποκριθεί ενδεχομένως σε περισσότερο απαιτητικές θέσεις, εάν και εφόσον το επιθυμούμε.

 

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα